Yzomandias – SBOHEM ROXANO (recenzia)

Po svojom minuloročnom, pomerne úspešnom albume Zhora Vypadá Všechno Líp, ktorý sme označili ako 4. najlepší český album minulého roku, prichádza Logic s ďalším projektom – SBOHEM ROXANO.

71e2062dffc0c0aa72a6871f4a6606ef.1000x1000x1

Reprezentant newschoolu z Karlových Varov Jakub Vlček (27) patrí medzi najrotovanejšie mená československej scény. Spolu so svojim labelom Milion+ za posledné roky ovládol (minimálne) českú scénu a stal sa nie len hudobným, ale aj streetwearovým vzorom pre viacerých poslucháčov.

Pred vypočutím tohoto albumu som si nebol istý čo čakať – vládla vo mne veľká obava, že to bude plné generických trapov a ničím nezaujme. Na druhej strane je to práve Jakub, ktorý vie spraviť obyčajný trap niečim zaujímavejším, najmä jeho unikátnym flowom a naozaj skvelou schopnosťou výberu hostí, ktorí vedia album potiahnuť správnym smerom práve vtedy, keď to je potrebné.

Album otvára track Andez, čo je pre mňa pekné otvorenie albumu – atmosferický beat a vokály, v ktorých nájdeme (dosť očakávané) témy, ktoré sa budú ďalej rozoberať na albume – cash, molly, vrchol scény a cash.

Hneď po intre prichádza pre mňa najväčší banger tohoto albumu a to track Ttbb, ktorý bude baviť snáď každého trapového fanúšika. Na tomto tracku sa nachádza skvelý refrén od Logica, chytľavý flow talentovaného Viktora Sheena, naozaj krásna spevavá sloka Nik Tenda, moja najobľúbenejšia Zayova časť, ktorá sa vám automaticky vryje do hlavy no a na koniec rovnako kvalitný výkon od Karla. V tomto songu sa iba potvrdzuje Logicova schopnosť vyberať si hosťov, keďže track má skoro 4 minúty a nenájdete na ňom moment, v ktorom by ste sa nebavili.

Ďalej nasledujú tracky ako Kokalero a WWW, ktoré sa mi pri prvom počutí až tak nepáčili, no po čase sa na mňa nalepili svojou chytľavosťou a skvelými beatmi, o ktoré sa postarali známe mená Sick Luke a Kyle Junior.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
„Cigánsky sen" v maďarčine? Toto skrátka musíš počuť (VIDEO)

Hosťovačka Zmrda a Deckyho „Kordylery“ je ako singel výborný, no samotný Logic znie skôr ako hosť a track ťahá zvyšok prítomných (tu sa však zase dostávame ku Jakubovmu skvelému výberu hostí). Prichádzajúc do stredu albumu nachádzam možný „kameň úrazu“. V tejto časti nájdeme tie „horšie“ songy ako Poď Blíž, Oujeje a možno aj Spolu, čo sú jednoducho generické trapy s veľmi nezaujímavou lyrikou. Poď Blíž obsahuje miestami až cringe lyrický obsah a bohužiaľ asi najhoršiu hosťovačku Čistého, akú som kedy počul. Aby sme ale boli fér, Smack rozhodne nesklamal. Prechádzame na track Spolu, čo síce mnoho poslucháčov a recenzentov ocenilo, no ja mám na vec trocha iný názor. Chalanom sa nedá uprieť, že im to spolu neskutočne sedí, no aj tak tento singel radím k tým slabším, čo sa týka tohto CD. A možno aj kvôli refrénu.

My jsme furt spolu
Prcáme kurvy spolu
Jíme spolu
Pijeme spolu
My žijeme spolu

Jeden z trackov vhodný za vypichnutie je Opozice, čo je podľa mňa Yzomandiasov najlepší lyrický prejav, aký som doposiaľ počul. Téma sú ľudia, ktorí ho oklamali, a s ktorými už nechce mať nič spoločné. Špekuluje sa, že v texte Logic naráža na rapperov, ktorí z M+ odišli (Lvcas Dope?, Barber?). Čo myslíte vy?

Koniec albumu kvalitatívne zdvíha hlavne track Kml, čo je totálny banger, ktorý budete chcieť počuť znova a znova. Logicovi na tomto tracku hosťuje celý Milion+. Kml má 4,5 minúty a opäť je to song s mnohými hosťami a opäť ma baví celé jeho trvanie. Každý z hostí doň vložil kúsok seba – lyricky a veľmi ikonickým flowom. Vyzdvihnúť musím veľmi chytľavý flow Karla a pekná Konexova čerešnička na torte, ktorý žere game ako tortellini. Track je plný vtipných one linerov, ktoré vás (ak aspoň trošku znesiete tupý humor) určite pobavia.

• Prej, že jsem buran
    Sorry, že bourám
  • Meno, čo sa nese daleko