Mladý producent Desolate mieša vo svojej tvorbe prvky žánrov ako sú UK Garage, Future Garage, no spolupracuje aj s rapermi, pre ktorých tvorí beaty v štýle trapu a UK drillu. Na svojom konte má mnoho spoluprác, medzi tie najznámejšie patria spolupráce so Saulom a Yzomandiasom. Ako sólový producent vydal debutový album STAGE01 a dve EP nahrávky LIMINAL SPACE a SHIFT, pričom druhá menovaná je najčerstvejšia. V rozhovore sa dozviete, odkiaľ čerpá inšpiráciu pre svoju tvorbu, ako vzniklo jeho posledné EP a ako sa dostal k tvoreniu hudby.

Vo svete rapu si známy predovšetkým vďaka spoluprácam s Yzomandiasom alebo Saulom. Ako si sa dostal k takýmto menám? Oslovil si ich, alebo ťa vyhľadali oni?
So Saulom som sa spojil vďaka Nicholasovi, keď mi na Soundcloude napísal, že sa mu páči atmosféra mojich trackov. Tak som mu poslal rôzne beaty a jeden beat potom zobral Saul, v ktorom ešte on kus prerobil hlavnú melódiu, potom nahral a vydal na EP HOTEL 471. S Yzomandiasom som sa spojil po tom, ako som vyhral ten remix contest a posielal som mu beaty dosť pravidelne, niekedy neskôr sa aj on sám ozval, že mám poslať ďalšie beaty, takže som bol rád, že má záujem. Niektoré si aj zarezervoval z tých beats, a takto vznikol vlastne aj track Karanténa, ktorý sa objavil na mixtape J.Eden E-Gen.

Okrem spoluprác s interpretmi tvoríš aj inštrumentálne skladby, ktoré spájajú prvky ambientnej alebo experimentálnej hudby. Baví ťa viac sólová tvorba alebo práca s viacerými ľuďmi?
50 – 50. Najviac ma baví sólová tvorba, ale tiež rád spolupracujem s rôznymi interpretmi. Otázka je už potom iba, či sa ten projekt fakt dorobí, alebo si klasicky povieme, že neskôr dorobíme finálny zvuk a úplne zabudneme alebo proste nás to už nebaví a zahrabe sa to niekde na disku :D. Čo sa týka streamov ako Spotify, Apple music atď, vydávam experimentálne veci, uk garage alebo spájam aj lofi prvky s rôznymi synth – na takéto spolupráce vždy hľadám ľudí, ktorých zvuk ma osloví a viem si predstaviť, ako by som môj zvuk spojil s ich vokálmi alebo soundom. A z druhej strany, čo sa týka „normálnych“ trap, drill atď beats, som otvorený a vždy rád čeknem hocijaké sample aj melódie, ktoré mi posielajú producenti na spoluprácu.

„Áno, dostal som pozornosť od niektorých, a som za to veľmi vďačný, že ma kus nakopli“

Tvoje posledné EP s názvom “Shift” vyšlo vo februári 2022. Ako dlho vznikalo a ako by si ho opísal?
Ťažko opísať presne ako a prečo to vzniklo. Celá idea toho vznikla asi vtedy, keď som sa
presťahoval kvôli VŠ do Nitry. Nové okolie, väčšie mesto ako moje rodné, a v podstate
nový život atď. Ten koncept som vymýšľal stále cestou domov busom alebo tak na
prechádzkach večer, alebo pohľadom von cez okno na rôzne svetlá v meste v noci. Snažil som sa čo najlepšie opísať okolie a zhudobniť to určitým spôsobom (popritom mi vždy hral Burial v slúchadlách, takže ma to moc inšpirovalo). Chcel som opísať nočný život a prázdne ulice nejakého veľkého mesta a rôzne časti toho mesta. To mesto má napr. časť, kde sú kluby, časti, kde sú parky alebo prázdne ulice, po ktorých raz za čas rýchlosťou prejde auto alebo ľudia. Celé EP má temný vibe, zmodulované perkusie a nepravidelné údery celkovo tých drums.

Samploval som tam aj zvuky z okolia ako napr. sanitku v diaľke, ako prechádzala cez mesto (v EPčku to je v druhom tracku „Last“ na začiatku), je tam aj nahrávka MHDčky zo zastávky, kroky v daždi atď. Všetko som tam ako keby zahrabal do mixu, aby sa vytvorila temnejšia atmosféra. Je tam toho veľa, treba len pozorne a viackrát počúvať heheh. Okrem toho som vysamploval aj krátke nahrávky vokálov zo starých Rnb trackov a nejak som ich tam zahrabal do mixu tiež. Synťáky a pady som sám robil aj modifikoval, a v pozadí zas hrá basová linka, tiež temná, len tak, aby sa vznášala v pozadí. Celkovo si ale stále myslím, že som to mohol lepšie spraviť, takže makám na pokračovaní projektu a zlepšovaní sa v tomto smere.

Hľadal si konkrétny zvuk, ktorý bude definovať celý projekt, alebo si len robil skladby, z ktorých si neskôr vybral tie vhodné na EP?
Ako konkrétny zvuk som sa odrážal od žánrov ako uk garage / future garage a podobné
experimentálne, elektonické žánre. Burial ma moc inšpiroval. To som sa snažil nejak
skombinovať svojim spôsobom. Na tento projekt som mal pripravených 8 skladieb, z nich som vybral 6 a tie 2 zvyšné som sa rozhodol, že nechám na ďalší projekt..

V roku 2019 si vyhral Milion Plus Remix Contest so skladbou “Dobrá”. Posunula ťa táto výhra bližšie k interpretom ako Yzo, Nik Tendo alebo Hasan? Dostal si viac pozornosti aj od iných umelcov?
Myslím si, že ma to moc posunulo. Áno, dostal som pozornosť od niektorých, a som za to veľmi vďačný, že ma kus nakopli s tým feedbackom, ktorý som dostal a stále dostávam.
Okrem toho som v najviac v kontakte asi s Conspiracy Flat.

Myslíš, že producenti dostávajú v Česku a na Slovensku dostatok pozornosti, alebo stále zvyknú byť prehliadaní?
Myslím si, že to je lepšie ako predtým, no stále to nie je ono. Stále zvykneme byť
prehliadaní.

Okrem produkovania sa venuješ aj DJ-ingu. Ako moc ti pandémia narušila plány? Musel si rušiť veľa koncertov?
Samozrejme som veľa koncertov zrušil. Zdá sa mi, že sme presne vtedy boli na 4. zastávke Peniažky tour s Porscheboyom a Astralom, a zrušili sa všetky akcie, aj kluby/podniky sa zatvárali, ale veď zdravie je najdôležitejšie, takže tú pauzu sme možno aj potrebovali všetci. Ja som sa napríklad aktívnejšie venoval beats, aj celkovo som viac experimentoval čo sa týka hudby a zvuku. A ďalšia vec, dokázal som veľa beats robiť na dennej/týždennej báze, lebo som mal času sa tomu venovať aj cez víkendy namiesto cestovania a DJingu v kluboch.

„Vážne ma zaujíma, aký bude zvuk napr. o 10-20 rokov“

Ktorý bol tvoj najlepší koncert, aký si kedy zažil? A kde sa ti najlepšie hráva?
Dobrá otázka, nad týmto som ešte nikdy nepremýšľal. Konkrétne najlepší koncert alebo takto zážitok asi ani nemám. Ale tak napríklad niekde medzi top by bol určite Double krst 22FLEX & KIDDO v Bratislave s Conspiracy Flat, a veľa koncertov aj z Bizzare klubu v NR.
Obľúbený klub alebo miesto, kde sa mi najlepšie hráva, nemám. Rád cestujem, takže ma baví stále navštevovať nové kluby a zažiť novú atmosféru.

Ako si sa dostal k tvoreniu hudby a koľko beatov spravíš za mesiac?
K hudbe som sa dostal cez kamarátov, ktorí mali Fl Studio. Zaujalo ma to moc. Najprv som sa iba zaujímal a pýtal ich, čo to vlastne je a na čo. Vôbec som tomu nechápal, ale potom som sa do toho pustil aj ja, aj keď bez nejakých základov z hudobej teorie. Proste som robil, čo som myslel že znie fajn a sledoval som tutorials, keď som niečomu nerozumel alebo som sa chcel naučiť nové veci. No dnes by som sa k tým prvým beatom asi už nechcel radšej vrátiť, lebo boli hrozné :D. Koľko za mesiac? Robím ich podľa toho, či mám náladu a čas. Nikdy nemám nejak fixnuté ciele koľko chcem spraviť. Popravde som nikdy ani nejak nespočítal, koľko za mesiac tak urobím. Niekedy 5, inokedy zas dokážem aj 30.

Kde čerpáš najviac inšpirácie a ktoré žánre ťa najviac ovplyvnili?
Počúvam všeličo, takže to ma asi moc ovplyvnilo v tom, aký zvuk som sa vždy snažil
vytvoriť. Konkrétne by som asi povedal hiphop, trap, drill, jazz, future garage, ambient
a všeobecne elektronika.

Čo je podľa teba základ úspechu? Ako sa dá preraziť vo svete hudby?
Originalita, snaha.

Akým smerom si myslíš, že sa bude vyvíjať sound v nasledujúcich rokoch?
Na túto otázku ťažko odpovedať. Myslím si, že sa vyvíja veľmi zaujímavým smerom. V
dobrom samozrejme. Vážne ma zaujíma, aký bude zvuk napr. o 10-20 rokov. Takže
v konečnom dôsledku som aj ja takisto zvedavý, ako aj vy.

Týmto ti ďakujem za rozhovor a prajem veľa šťastia do budúcna! 

Nielen Spirit či Separ. Do ringu sa postaví aj Yael

Pre viac článkov klikaj sem.

Credits: Desolate IG

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu