ADiss: Aby si bol úspešný v rape, ide z 90 percent o marketing

0

ADiss patrí medzi slovenských hudobných interpretov, ktorých radíme medzi skupinu tých menej komerčných. I keď, vytvárať nejaké kategórie umelcov na základe ich úrovne komercie je veľmi náročné a nechceli by sme do toho zapadnúť. ADiss sa najnovšie objavil v zaujímavom podcaste na webe StartItUp a rozhodli sme sa, že informácie zo zverejneného rozhovoru by mohli obohatiť aj teba.

ADiss je v prvom rade rapper, ale taktiež aj skladateľ či hudobník, jednoducho jeho portfólium sa neobmedzuje iba na jednu konkrétnu činnosť. Čo sa jeho kreativity týka, tá je na výbornej úrovni, pričom treba dodať, že k dnešnému dňu sme od neho počuli veľmi zaujímavých trackov a spolupracoval aj s menami ako Majk Spirit, Separ či mnohí ďalší. Hudbu robí možno inak ako niektorí jeho kolegovia, ale vie, čo robí a je to cítiť.

 V podcaste pre web StartItUp sa rozhovoril o mnohých zaujímavých témach, pričom, ako sme to robili aj v minulosti, nebudeme ti celé interview spoilerovať. Myslíme si však, že vypočutie tohto rozhovoru by ťa mohlo vo viacerých smeroch obohatiť.

Najzaujímavejšiou časťou je predovšetkým to, ako vlastne vzniká úspech v rape na Slovensku, v Českej republike či vlastne aj inde vo svete. Pomer hudobnej kvality a vlastnej prezentácie je možno prekvapivejší, ako by si pôvodne čakal. ADiss si myslí, že desať percent úspechu v tomto odvetví je na základe hudobnej kvality, pričom zvyšných deväťdesiat je marketing. A keď sa na to pozrieme pragmaticky a na základe toho, čo naozaj vidíme v českom alebo slovenskom rape, dá sa v istom ohľade súhlasiť.

Samozrejme, nevieme, či je tento pomer presne takýto, ale všetkým, kto sleduje rap musí byť jasné, že nerozhoduje iba samotná hudobná kvalita, ale celkový produkt, ktorý sa dostáva k ľuďom. A tak je to v súčasnosti aj v inej brandži, v ktorej ide o to, aby si to, čo tvoríš, všimli ľudia. Každý vie zaujať niečím iným. Ono je to trocha podobné ako v MMA, zmiešaných bojových umeniach. Ani tam nemusíš byť najlepší z najlepších (i keď je to samozrejme výhodou), ale keď sa vieš dobrým spôsobom odprezentovať, lákaš ľudí, promotérov aj širokú verejnosť, a hovorí sa o tebe.

Foto: ADiss, profil na Instagrame, autorka foto: @chevalko 

Komentovať

Please enter your comment!
Please enter your name here